في أحدى الدورات بالسيارة التي أقوم بها من حين لآخر، عندما أشعر بالملل من الروتين، كنت اليوم أستمع إلى إذاعة أن، ب، أر. كنت أستمع إلى مقابلة مع مؤلف كتاب "وهم الإله" أو The God Delusion رتشارد داوكنز لفت إنتباهي سؤال من طفل صغير ويبدو من الإسم أنه مسلم. الطفل يسأل عن طبيعة التطور الذي حصل للإنسان في عصر الآلة و السرعة. كان الجواب من داوكنز هو أن الأنسان، أو من وجهة نظره الحيوان الإفريقي، و القرد الإفريقي كما كرر، قطع مراحل كبيرة من التطور و وجد نفسه في عالم شديدالغرابة و التعقيد و هو لذا رغم نجاحه يعاني الكثير من أفراده من تأثير تلك النقلة فيما هو ظاهر في الأمراض النفسية و المشاكل التي تنجم عنها إجتماعيا. لفت إنتباهي أكثر هو قول الرجل الجاحد لوجود الله، الكافر بخلقه الإرض و السماوات و ما بين ذلك من بديع خلقه، أن الإنسانية اليوم في ورطة من منظوري تطوري دارونيني بحت. فأولئك الذي حققوا نجاحا على المستوى التقني و الفكري في عالم اليوم، حققوا ويحققون ذلك على حساب بقائهم، الذي يتحقق في نظرة التطور و النشوء عبر توريث الخصائص الجنينة contributing to t
Dear Trevor Robert Anthony I finally have had a few minutes to respond to your excellent question about why we use Hadith? I will first post your question and reply in short. I want to write it here so that others may benefit from it. Or correct me if I am wrong. "Assalumualaikum. I have a question that you may see often. I have tried to seek scholarly opinions, and still get mixed answers. Please forgive me for asking, but I really want to find the correct answer. If the Quran tells us it is perfect alone. Needs no other book. Is compete. 6:38 says nothing is left out. 6:114 says Quran is fully detail. 7:12, 16:89 and 12:111 say that Quran is a full explanation of all things. 69:44 says "had he (Muhammad pbuh) taught anything else..." Saying that he taught Quran alone. And 45:6 tells us not to use Hadith... Then why do we use Hadith?" First, let me start by citing all the verses above in full text so that we can determine their relevance to the argument that
The following marriage contract, which goes back to the year 1297/1879, is of extremely important social value. "Gratitude is due to Allah, the Unique in His Majestic Wholeness, and may His prayers and peace be upon the Apostle, his companions, and his family. This is to make known to whoever reads [this present contract], be they men or women, that the author [of this note] 'Am b. Ahmad Val is wed to Khaddaj the daughter of al-Sayyid al-Mukhtar b. 'Abd al-Jalil, a man who is held in a high esteemed for his nobility and pedigree. The dower of the bride is sixty baysa (Baysa is a roll of fabric, a few meters in length and about and 1.5 meter in width), half of which is deferred. The deferred part is to be paid on three instalments, spreading over three years. One third is due at the end of the first year; the second is due a the end of the second year, and the last is due a the end of the third year. She entered the 'no woman before, no woman after' stipulation
تعليقات
إرسال تعليق